Tipus
Interna
Ens
Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts
Principals conclusions
Observacions generals i aspectes assolits respecte als objectius inicials
L’esdeveniment es veu legitimat amb els pastissers de renom que hi han participat i el ressò que se’n fa als mitjans. En definitiva, l’èxit procura una marca de Sant Vicenç dels Horts que s’observa arreu de les pastisseries de Catalunya i que es tradueix en un major sentiment de pertinença de la població al municipi.
Alhora, l’especialització de l’esdeveniment ha aconseguit un reconeixement de les especificitats de la pastisseria, amb unes característiques pròpies dintre del món gastronòmic, i n’esdevé un promotor.
Punts forts de la pràctica
Destaca el caràcter innovador i especialitzat de la proposta dins del món gastronòmic.
També, la promoció municipal de l’esdeveniment n’augmenta la legitimitat, atès que no hi ha conflicte d’interessos a l’hora d’establir un jurat als premis o als concursos de pastisseria.
Punts dèbils de la pràctica
El municipi no parteix d’un sector tradicional. De fet, avui no queden pastisseries d’alt nivell al municipi. Inicialment, pot ser més difícil explicar la promoció del sector pastisser i la destinació de la partida dedicada a l’esdeveniment.
Propostes de millora de la pràctica
S’està consolidant el concepte d’espectacle i deixant enrere el format de fira. Això, que de fet, ja s’ha aconseguit força amb la darrera edició, es pretén encara portar més lluny en la celebració dels deu anys de la Mostra.
Possibilitats de realitzar la pràctica a altres àmbits o entitats
La pràctica es pot transferir en altres municipis amb la promoció d’altres àmbits professionals que puguin ser tradicionals o que no rebin prou reconeixement i es vulguin incentivar.